Kilometers maken - Reisverslag uit Haseltine, Verenigde Staten van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu Kilometers maken - Reisverslag uit Haseltine, Verenigde Staten van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

Kilometers maken

Blijf op de hoogte en volg Paul

26 Maart 2017 | Verenigde Staten, Haseltine

Op de campground bij Saint Louis is ook een restaurant The Sawmill waar ze o.a. spareribs hebbekooon en bij het ophalen van wat info in dat restaurant had ik wat borden met die spareribs voorbij zien komen, HUGH !!!
Het rook heerlijk en zag er verschrikkelijk lekker uit, om op te vreten.... maar dat was dan ook de bedoeling.
Heel enthousiast huppelde ik terug naar de camper om deze ervaring te delen met de rest van het gezelschap, vervolgens heb ik me gedesillusioneerd en een beetje verdrietig terug getrokken in een hoekje van ons slagschip..., we aten schnitzel met, let op, sperziebonen !!! Beslissing van de dames. Stom he.
Na het eten douchen en optutten om op stap te gaan in het centrum van Saint Louis. Bleken de föhns van de dames zo goed als niet te werken, allebei chagrijnig want half nat en niet gestijld is geen gezicht.
De opmerking van Willem en mij: staat het schakelaartje wel op 110 V, ( het waren tenslotte twee reisfohntjes) werd direct in de wind geslagen: er zit geen schakelaar op.
Bij controle door de mannelijke helft van de bemanning bleken beide föhns nog op 230 V te staan en hadden wel een schakelaar.
Dan komt de dooddoener en de smoes: ja maar wij hebben andere kwaliteiten !!!
Ja, duh.
Tot nog toe alleen de sperziebonen gezien.
In de stad eerst het Busch Stadium, baseball stadion van de Saint Louis Cardinals, bekeken. Indrukwekkend en groot. Daar tegenover een hele grote hal met een vreselijk groot scherm, 8x10 mtr. met een ijshockey wedstrijd, en daar omheen nog eens een dikke 25 schermen in allerlei maten met allerlei sportwedstrijden e.d.
In de hal honderden mensen etend, drinkend en pratend met elkaar. Een kakofonie aan geluiden, geweldig om mee te maken.
Uiteindelijk in een bruin cafe tot 's nachts onder het genot van Budweiser bier ons hart opgehaald bij twee plaatselijk bandjes die de sterren van de hemel speelden, heerlijke bluesmuziek zoals die moet zijn. Grandioos.
Als de taxichauffeur diep in de nacht dan nog naar de verkeerde Mississippi Avenue rijd, je hebt er n.m. een in Missouri en een in Illinois en die twee staten liggen hier aan beide zijde van de rivier Mississippi, dan is het feest compleet.
Hij is heel schappelijk en zet de meter direct weer op 0. Toffe gast.
's'morgens nog naar de Arch en het Union Station, daar een bakkie van Starbucks, maar ze hebben wel de naam maar echt geen geweldige koffie.
Als we zo rond lopen voelen we ons super slank, wat zijn hier toch veel obese figuren. Kan Wendy voorlopig mee vooruit met haar programma.
En we vervolgen onze weg van Saint Louis naar Springfield.
Hit the road Jack.
CU

• 27 Maart 2017 - 08:12

Ludy:

Foto gezien, nu begrijp ik ineens waar al die SRV wagens gebleven zijn. tjeezus wat een slagschip.
    en mag dat daar gewoon met een B rijbewijs?

• 27 Maart 2017 - 14:32

Thea:

Paul, je kunt bij Starbucks altijd vragen of ze er extra koffieshots bij doen, Dan is de koffie veel beter te pruimen daar.

• 27 Maart 2017 - 16:31

Ben En Annie Rijken:

Wanneer krijgen we foto's van dat slagschip te zien, want tot nu toe geloven we het maar half. Eerst zien en dan geloven... maar jullie maken het goed en genieten. We kunnen ons het helemaal inleven en we denken nu ook terug aan onze avonturen in de States. Jullie zijn hartstikke enthousiast, mooi! Nodig bij terugkomst je vrienden uit om er over te vertellen en dan dat gaat op zijn Amerikaans dwz ieder brengt drank en eten mee! Wij zijn helemaal vóór (als we mogen komen dan..)
    We kijken uit naar het volgende verslag. Jullie wacht nog een lange trip, je zit nu midden in Amerika. A long way to go!
    Groetjes uit Eindhoven.
    Annie en Ben.