GRAND - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu GRAND - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

GRAND

Blijf op de hoogte en volg Paul

09 April 2017 | Verenigde Staten, Williams

Ons slagschip is niet meer te verhuren. Dat pikt geen hond, echt niet !!!
Ik weet het zeker. Ongelofelijk wat een lucht !!!!
Willem heeft zichzelf weer overtroffen met het fabriceren van een overheerlijke lasagna. Maar een partij knoflook erin, adembenemend. Nou hebben we er ook nog stokbrood bij met zelf gemaakte.... ja je raadt het al knoflookboter. Roomboter met heeeeeeel veeeeeeel knoflooktenen erin en prakken en mixen maar. Bij elke hap deed het gewoon zeer aan je tong, prikkelend gewoon.
Kun je nagaan als er gekookt en gegeten wordt met al die knoflook en dan naderhand, na het nuttigen van wat biertjes en wijntjes, er af en toe uit een van de vele luchtgaten die een mens na eenmaal heeft, per ongeluk of express wat lucht, vermengd met knoflooklucht, ontsnapt. Niet te harden aan boord. De lucht zit overal in, de gordijnen, de dekens, het behang, de stoelen en bank, de kasten.
Overal waar je loopt in het complex ruik je KNOFLOOK.
Dit schip raken ze nooit meer kwijt !!! Ja misschien voor een appel en een ei.
Even voor de lol de staten op een rijtje die we allemaal aandoen:
Illinois
Utah
Arizona
Nevada
California
Dit had ik een aantal jaren geleden niet voor mogelijk gehouden maar zo zie je ....de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Thanxs!!!!
Lekker vroeg op pad naar Williams, eerst de campground gereserveerd, daarna naar het hoogtepunt van de trip, alhoewel deze en gene van het aanwezige cabinepersoneel al menig hoogtepunt had beleefd...was mijn indruk, maar toch daar was hij dan eindelijk: The Grand Canyon.
No Comment, geen woorden voor, je moet het zelf meemaken.
Maar ja voor diegene die dat, om welke reden dan ook, niet voor elkaar krijgen, wat ik heel goed kan begrijpen, toch maar een poging om het te omschrijven.
Je waant je: On top of the World.
Een canyon, ravijn van ong. 1200 meter diep met de geweldigste uitzichten die je je maar kunt voorstellen. Alle kleuren van de regenboog ontspruiten, nee heeft niets met die Stampot te maken, zich voor je ogen. Tientallen kilometers ver weg kunnen kijken naar bergtoppen, afgevlakt en spits, wolken daarboven, roofvogels zwevend door de lucht en werkelijk elke taal ter wereld om je heen. Iedereen is ondersteboven van de magnificient view
Er lopen diverse trails die je kunt volgen om zo het schouwspel van verschillende zijden te kunnen bekijken. Je moet dan wel kilometers lopen maar aangezien wij jonge, frisse eind vijftigers begin zestigers zijn is dat geen enkele belemmering, ware het niet dat de eindeloze diepte zonder afzetting voor ons Aniet een beetje te veel wordt. Zij moet stevig begeleid en toe gesproken worden om mee omhoog te gaan. Zoiets zit nou eenmaal in het koppie en daar is geen kruid tegen opgewassen, zelfs geen onkruid.
Maar ze volbrengt het als een stoere Hollandse meid met ballen, met vochtige oogjes maar toch !!!!
Na, voor ons gevoel, duizenden foto's te hebben gemaakt op naar Papillon Helicopters om een luchttour te reserveren. Helaas waait het te hard zodat er vandaag niet gevlogen wordt en de mogelijkheden te beperkt zijn.
Terug naar de campground voor overleg en googelen wat te doen.
Rond 21.00 uur klonken er links en rechts wat knorrende magen en togen we naar Williams, om de hoek van de campground.
Bij een gezellige tent gaan eten en als drank bestond de mogelijkheid om 6 verschillende wijntjes, kleinere glaasjes, of 6 verschillende biertjes, te bestellen.
Bij de wijn kon je kiezen uit 8 soorten, bij het bier uit 40, jazeker veertig, soorten.
Niet te kiezen, je kent de namen niet dus die maar een verrassings bierplankje.
Mhhhh, niet te versmaden maar toch aardig veel, de glazen waren groter als gedacht.
Alles bij elkaar heerlijk, gezellig en voor herhaling vatbaar, ware het niet dat we hier voorlopig niet meer terugkomen.
Blijven hier in Williams nog lekker n dagje staan om Williams te bekijken en......lekker n keer uitslapen !!!!! Duhhhhh !!!!!
Wonderfull World
CU