Friendship - Reisverslag uit Paradise, Verenigde Staten van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu Friendship - Reisverslag uit Paradise, Verenigde Staten van Paul Gulikers - WaarBenJij.nu

Friendship

Blijf op de hoogte en volg Paul

16 April 2017 | Verenigde Staten, Paradise

De laatste avond op het vliegveld van Las Vegas komen er allerlei herinneringen naar boven en dus kris kras door elkaar.
Het begint al goed verdomme, twee uur vertraging. Dus we missen ook de overstap in Zurich, Zwitserland, dus naar alle waarschijnlijkheid nog meer vertraging. Maar ja, shit happens !!!
We krijgen ieder een voucher van 8,- dollar om in de restaurants te besteden als vergoeding.
Dus doe maar 4 bier, helaas daar kun je de vouchers niet voor gebruiken. Shit.
Op naar het rek met de zoutjes, chocolade en verdere etenswaar. Niks is geprijsd dus je weet nog niks, wat kost wat mevrouw??,
loop er maar mee naar de kassa en reken maar af dan weet je wat het kost is het antwoord, fijn die zogenaamde behulpzame Amerikanen.
Bier wordt gebracht en de mededeling wordt gedaan, om 21.45, houd u er rekening mee dat we om 23.00 uur sluiten.
Wat, jullie alleen ??, nee alle winkels en restaurants op Airport Las Vegas. Ongelofelijk, in Vegas stad is 24 uur per dag zeven dagen in de week van alles te koop en hier gaat alles om 23.00 uur achter slot en grendel, stom volk.
Als je ergens alcohol wilt kopen dan moet je altijd je ID laten zien, ze kijken er een keer heel interessant naar, dien net of ze kunnen lezen en zeggen oke. Flauwekul !!!
Je moet overal in line gaan staan, bij de Starbucks, bij een restaurant, bij elke winkel, niet normaal als je een halve meter buiten "hun" zogenaamde line staat wordt je, op niet mis te verstane wijze, toe vertrouwd om in line te blijven. Idioten.
Je hebt hier heeeeel veeeeel winkels met allemaal Chinese lommel, de grootste prullaria uit china ligt hier uitgestald in de winkels gerund door heel veel, juist, chinezen. Of je ziet hier winkels van Rolex, Fundi, Hermes, Louis Vutton, Breitling en meer van dat soort opgeklopte marketing merken.
Als we lang vertraging hebben kunnen we in Zurich nog genieten van een Zwitserse strooikaas fondue, lekkerrrrrr. We landen op trouwens op Kloten.
Nou we het toch over Kloten hebben, wat ik Kloten vond was dat ik zou slurpen bij het thee drinken iets wat absoluut niet waar is !!!! Zij hoort gewoon niet goed, dat zelfde hoor ik n.m. ook van Willem en hij kan het zeker weten.
We hebben bij elkaar de afgelopen weken 5400 km, ja kilometers, gereden en daarbij voor een dikke 1000 dollar aan brandstof verbruikt. Ons slagschip reed 1 : 3,2 , pfffffffffffff. Dat was slikken !! Maar ja we hebben wel veel plezier gehad met dat ding, dat dan weer wel.
Alle drie de weken is er heerlijk door de gehele bemanning gekookt, ik heb me daar volledig niet mee bemoeid. Niet dat ik het niet kan maar er was gewoon geen plek meer in de keuken en iemand moest tenslotte het verhaal op display zetten. Ik heb wel iedere keer dat we een supermarkt hebben bezocht, met gevaar voor eigen leven, de zware winkelwagen voortgeduwd en gemanoeuvreerd door de gigantisch grote winkels, rugklachten kreeg ik ervan en platvoeten. Alle stapels met blikken, frisdranken en hondenvoer vakkundig ontweken, geen enkele andere winkelwagen voortduwende Amerikaan heb ik geraakt of gehinderd zodat we ook niet gesueded zijn, een hele verantwoordelijkheid die met verve is gedragen. En die drie maar chaotisch door de winkel heen crossen en ik overal achteraan, en op tijd zijn steeds !!!!
Heb het eelt op de handen staan van het duwen en sturen.
Impulsief als ik ben heb ik een enkele keer V.... M..... H..... ding tegen haar van hunnie geroepen, ( Vriendelijke Makkelijke Haaibaai ), af en toe was het, in mijn ogen, ook volkomen terecht en een paar keer had ik het beter........... kunnen fluisteren.
Maar al met al was het flauwekul en zeker niet serieus, zoals heel weinig bij mij.
Zij heeft tenslotte ook regelmatig opvliegers en daar wordt niks over gezegd, dat mag dan zomaar weer wel.
En zoals alle voorgaande reizen, en jaren en stedentrips en buitenlandse bezoeken hebben de dames ook deze keer weer hun zin gekregen. Zeuren vanaf de eerste dag, dat dan weer wel, maar omdat ze heel goed hun best hadden gedaan, lief waren geweest en voorbeeldig hadden geluisterd mochten ze hem dan eindelijk uitzoeken. Wel met een beperkt budget maar toch, de Pandora was binnen !!!!! Weer een mooi souvenir aan de armband erbij vanuit de U.S. Ongezien van elkaar allebei dezelfde alleen in een ietsjes andere kleur. Leuk om te constateren.
Aangezien we genoeg indrukken, signalen en geluiden van gokkasten, muziek en jankende kinderen van gokkende ouders tot ons hadden genomen hebben we als afsluiting van onze Amerika trip heerlijk rustig Sushi gegeten in een rustige serene omgeving van de japanner, wat een verademing. Je trekt helemaal bij.
Het was een belevenis met z'n vieren die we nog lang zullen delen en ik hoop dat we er nog vele zullen delen.
Goud waard. Bedankt vrienden.
Ook hebben we het een en ander met jullie gedeeld, en ik hoop dat dat wel onder ons blijft en dat we de info niet terug zien in de landelijke media zo als daar zijn Telegraaf, Prive, Story, en het Woensels Belang.
Enige overeenkomst met bekende personen berust geheel op toeval, grote toeval. Er kan in dat verband geen enkele claim gelegd worden op toekomstige royalty's. Jammerrrrrrrrrr !!!!!!!
Back Home
CU

• 17 April 2017 - 09:15

Harry:

Mannen en vrouwen, wat een geweldige reis en wat een avontuur. Ik heb ook een beetje meegereisd met juliie via de smaakmakende humoristische reisverhalen van Paul. Behouden terugkomst.
    Harry

• 17 April 2017 - 09:42

Lambert:

Eind goed, al goed. Ik had wel verwacht dat jullie voor het kampioenschap van Feyenoord terug zouden willen zijn. Hebben jullie ter plaatse nog geïnformeerd of er nog ergens plek is voor de heren Moreno en Guardado? Die willen namelijk in die vreselijk sterke Amerikaanse voetbalcompetitie gaan voetballen. En ze zijn tevreden met een paar dollar. Na de competitie willen ze mee gaan bouwen aan de Muur van Donald T.
    Paul, ik begrijp jouw frustratie over het moeilijk verkrijgen van alcohol. Dat zit niet in jouw genen. Die problemen hebben er inmiddels wel toe geleid dat de heren Hans van S. en Peter K. inmiddels hebben laten weten NIET naar het Land van Uncle Sam te zullen afreizen. Zij blijven voor hun Merlot liever hun toevlucht zoeken bij Gall & Gall. Vannacht vorst aan de grond en in Zuid-Limburg kans op natte sneeuw, dus met enig geluk kunnen jullie deze week nog even de ski's onderbinden. Op Koningsdag worden jullie verwacht in Tilburg waar Bolle Alex en zijn Argentijnse asielzoekster hun opwachting maken. Gisteren de laatste aflevering van Linda Botox-koffertjes en de Boeren zien nog steeds kans om de lelijkste vrouwen aan zich te binden. Toch maar goed dat wij ooit een vak hebben geleerd. Landen jullie op Eelde? Laat maar even weten hoe laat, dan ben ik er. En vergeet niet jullie lozzie een paar uur vooruit te zetten.

• 17 April 2017 - 10:29

Eef:

Wat een prachtige reis hebben jullie weer gemaakt. Keek iedere dag weer met veel pllezier uit naar jullie belevenissen. Jammer dat het, wat dat betreft nu stil wordt. Dit pakken ze jullie iig niet meer af.
    Goeie terugreis en tot gauw